U Niškoj Banji u periodu od 24-26. oktobra 2007. godine u prostorijama hotela „Radon“ održana je druga po redu konferencija o Internet poslovanju, biZbuZZ, sa temom Internet marketing i isplativost korporativnih sajtova. U trajanju od tri dana uspela je da premaši broj od 300 posetilaca, među kojima su se našli kako privrednici iz Niškog regiona i regiona južne i jugoistočne Srbije, tako i privrednici iz ostalih krajeva Srbije, pa čak i iz ex-yu država.
Organizator konferencije je i ove godine bio NIIT centar iz Niša u saradnji sa Udruženjem studenata elektronike Evrope (EESTEC), lokalni komitet Niš, Privrednom komorom Srbije i Niša.
Ovogodišnja konferencija je imala potpuno drugačiji koncept predavanja, gde su predavači bili stručnjaci u oblasti Internet marketinga iza kojih stoje uspešno realizovani projekti, i isključivo su dolazili po pozivu organizatora. Promena koncepta se pokazala kao jako dobra strategija jer su predavanja bila na zavidnom nivou.
PROGRAM
Na zadovoljstvo publike, program je tematski bio podeljen po danima na e-poslovanje, e-marketing i kvalitet i profitabilnost korporativnog prisustva, što je posetiocima dalo mogućnost da biraju tačno šta žele da slušaju od predavanja. Pozitivan utisak je ostavilo interesovanje studenata za učešće na konferenciji, iako je događaj ciljno namenjen privrednim subjektima.
Među predavačima su se našli i stručnjaci iz Hrvatske i Slovačke, Jan Jilek iz Xclaim-a kao predstavnika najbrže rastuće internet kompanije, Vanja Bertalan iz Web burze koji je izložio kvalitetnu studiju slučaja o Velikom bratu u Hrvatskoj i Marek Vidovič iz Etargeta. Kolege su više nego rado prihvatili poziv i predstavili kretanje Internet tržišta u njihovim zemljama.
Prvog dana konferencije izdvojila su se predavanja Marka Bijelića i Ivana Minića (www.burek.co.yu), koji se po prvi put pojavio na nekom ovakvom događaju kao predavač.
Drugi dan su obeležila izlaganja Mareka Vidoviča, Jana Jileka, Radeta Tričkovića iz HttPool-a koji je po prvi put javno izneo zanimljive podatke o posećenosti pojedinih sajtova po njihovim statistikama. U okviru e-marketing dana, veliko interesovanje je izazvalo i predavanje Istoka Pavlovića, eminentnog web dizajnera, koji je na jednostavan način objasnio specifičnosti pisanja na webu i kvalitetnog copywriting-a kroz zanimljive primere.
Istog dana konferenciju je posetio i pozdravio sve prisutne Slobodan Vučković, direktor zavoda za internet i informatiku Srbije.
Na kraju dana održan je okrugli sto na temu organizacije IT događaja kod nas gde se okupio zavidan broj učesnika konferencije koji su izneli svoje predloge za unapređenje i rešenje učestalih problema pri organizaciji ovakvih dešavanja. U diskusiji su prednjačili Zoran Torbica i Dragan Varagić.
Trećeg dana, među strateško-poslovnim partnerima konferencije, po prvi put na skupovima ovog tipa, pojavio se Telekom Srbije čiji su predstavnici uzeli učešće u okruglom stolu da bi dobili povratne informacije od ljudi iz industrije kao i od krajnjih korisnika kojih je bilo na konferenciji. Kroz diskusiju je trebalo uvideti mogućnost popularizacije interneta kod nas, ali je otišla u drugom smeru jer su učesnici imali mnogo više konkretnih pitanja koja ih muče u vezi sa Telekomom. U toku diskusije koja je trajala preko dva sata, više su bili zainteresovani za rešavanje konkretnih problema kao što su mogućnost boljeg interneta u što većem broju mesta u Srbiji, kako doći do podrške za razvoj domaćih sadržaja na webu, kakvi su planovi za proširenje i poboljšanje trenutno loše infrastrukture... Odgovori predstavnika Telekoma nisu bili previše direktni što je i izazvalo nezadovoljstvo kod učesnika i produžilo diskusiju.
Postavilo se pitanje da li je Telekom trebalo uopšte da se pojave na konferenciji, ali nakon svega to je ipak bio odličan potez jer krajnji korisnici retko imaju prilike da se susretnu direktno sa nekim iz te kompanije. Kao kompanija koja trenutno drži monopol u državi, dobro je da čuju mišljenje svojih korisnika, bilo pozitivna ili negativna. A da li će biti neke veće promene, videćemo....
U toku poslednjeg dana, učesnici su mogli da čuju i četiri uspešne studije slučaja iz regiona, Jelena Misita (www.21dan.com), Vanja Bertalan (Veliki brat Hrvatska), Vladan Zirojević (www.donesi.com) i Vlada Nikolić, vlasnik aukcijskog sajta Limundo preko kog je prodat bager poznatog bageriste Džoa kao simbol 5. oktobra.
DRUŽENJE VAN PROGRAMA
U pauzama između predavanja bilo je dosta vremena za upoznavanje među učesnicima. U neformalnoj atmosferi se nastavljala diskusija sa predavačima u holu ispred amfiteatra i u cafe-u.
Niška banja kao mesto dešavanja se pokazala kao odličan izbor organizatora jer pruža dodatne aktivnosti pored događaja vezanih za konferenciju što su mnogi učesnici i iskoristili za odmor. Posebnu pažnju je privukao i wellness centar koji je u jutarnjim i poslepodnevnim časovima bio pun učesnika koji su uživali u raznim masažama.
Sudeći po komentarima učesnika i predavača većinom iznetim na blogovima (intervjui sa predavačima na www.razgovori.com), ogranizatori mogu biti zadovoljni proteklom konferencijom. Već su počele pripreme za narednu godinu...